ADSemantic Verkkomainonnan aineisto-ohjeet

ADSemantic noudattaa verkkomainonnassa alan yleisiä standardeja, joiden määrittelystä vastaa alan kattojärjestö IAB (Internet Advertising Bureau) sekä Suomessa IAB Finland. Linkki IAB:n suosituksiin: https://www.iab.fi/digimainonnan-abc/suositukset-2.html sekä Sisältösuositus In Banner -verkkovideomainoksesta.

Värimäärittelyssä käytössä RGB (kaikki selaimet eivät osaa lukea CMYK-värejä).
Bannerit voidaan toimittaa kuva- (JPG, GIF tai PNG) tai html-muodossa.
Kaikkien aineistojen ja mahdollisten seurantapikseleiden tulee olla HTTPS-yhteensopivia.
Bannerin sisällä toimiva video on hyväksyttävä. Aineistot voivat olla animoituja ja tehosteäänet ovat sallittuja, jos ne aktivoituvat vasta kun käyttäjä vie hiiren mainoksen päälle tai klikkaa mainosta. Erikoisratkaisuista on sovittava aina erikseen, niitä koskevat oma hinnoittelu.

Aineiston lisäksi tarvitsemme URL-osoitteen, johon mainos linkitetään.
Linkin pitää aueta erilliseen ikkunaan. Linkissä tulee välttää ääkkösten ja muiden erikoismerkkien käyttöä, koska nämä eivät välttämättä toimi oikein. Mainostajan tulee testata aineisto yleisimmillä selaimilla (esim. Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, Safarin yleisimmät versiot).
Animoitujen/toiminnallisten aineistojen tekemiseen suosittelemme GIF tai HTML5-muotoa, koska selainten Flash-tuki on selkeästi heikentynyt. 

Jos aineisto myöhästyy, on sisällöllisesti arveluttavaa tai teknisesti toimimatonta, ADSemantic ei takaa kampanjan alkavan haluttuna ajankohtana.

Kampanjan tilaajan tulee mahdollistaa ADSemantic:lle kampanjan laskeutumissivuston testaus siten, että:

ADSemantic voi tehdä veloituksettoman tilauksen, kirjautumisen tai muun kampanjan tavoitetoimenpiteen, joka poistetaan asiakkaan rekisteristä, niin ettei tästä aiheudu ADSemantic:lle kuluja.
ADSemantic:n testitilauksessa tai kirjautumisessa käyttämä sähköpostiosoite tulee poistaa kaikista asiakasrekistereistä sen jälkeen kun testaus on suoritettu loppuun.

AINEISTON TOIMITUS

Kampanjan aineiston virheellisyydestä aiheutuva viivästyminen

ADSemantic ei vastaa aineiston virheellisyydestä johtuvasta kampanjan alun myöhästymisestä, mutta pyrkii huomauttamaan tästä hyvissä ajoin asiakkaalle. ADSemantic pidättää itsellään oikeuden poistaa näkyvistä ohjeiden vastaisen aineiston.
Aineisto palautetaan näkyville, kun asiakas on korjannut sen ohjeistuksen mukaiseksi. Jos aineisto aiheuttaa kampanjan aikana teknisiä ongelmia, on ADSemantic:lla oikeus korvata se tässä tapauksessa omalla fallback bannerilla virheen korjauksen ajaksi tai poistaa mainos sivustolta. Fallback bannerin näytöt lasketaan asiakkaan kampanjan normaaleiksi mainosnäytöiksi.

Valmis aineisto tulee toimittaa viimeistään seitsemän (7) arkipäivää ja tehtävän aineiston materiaali neljätoista (14) arkipäivää ennen kampanjan aloitusta.

GIF, JPG, PNG, HTML5 -aineistot tulee olla toimitettuna viimeistään seitsemän (7) arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Kaikkien aineistojen tulee olla HTTPS-yhteensopivia. Kampanja aloitetaan sovittuna kampanjan aloituspäivänä klo 17 mennessä.
Palveluntarjoaja ei vastaa aineiston myöhästymisestä johtuvasta kampanjan alun viivästymisestä. Erikoistapaukset sovitaan erikseen.
Aineistot tulee toimittaa sähköpostilla osoitteeseen: aineisto@adsemantic.fi
Sähköpostin otsikkokenttään tulee mainita yritys, jota aineisto koskee. (Malli: “Mainosmateriaali / Yritys XXX Oy”)

Aineiston toimituksen yhteydessä tulee sähköpostissa ilmoittaa aina myös seuraavat tiedot:

  • Mainostajan nimi ja yhteystiedot
  • Kampanjan ajankohta ja nimi
  • Kampanjan www-osoite, johon mainos linkitetään
  • Materiaalin toimittajan yhteystiedot / yritys / yhteyshenkilö

 

MAKSUEHTO ja PERUUTUSEHDOT

ADSemantic veloittaa verkkomainoskampanjan hinnan kokonaisuudessaan ennen kampanjan aloitusta.
Kampanjan peruutus:
Alle 7 vrk = 100% kampanjan hinnasta
Alle 14 vrk = 50% kampanjan hinnasta
30 – 15 vrk = Kampanjan aloitusmaksu 400 €

REKLAMAATIOT
Mahdolliset mainoskampanjaa koskevat huomautukset tulee tehdä kirjallisena myynnin yhteyshenkilölle viimeistään 8 vuorokauden kuluttua kampanjan päättymisestä. ADSemantic:n korvausvelvollisuus rajoittuu ADSemantic:n yleisissä sopimusehdoissa määritellyn korvausvelvollisuuden mukaisesti.

KILPAILIJOIDEN MAINONTA

ADSemantic ei rajoita kilpailijoiden näkyvyyttä verkkopalveluissa.
Tietoa kilpailijoiden samanaikaisista kampanjoista ei myöskään anneta kolmansille osapuolille. Nämä seikat johtuvat seuraavista syistä:

1. ADSemantic:n ja asiakkaan välisen suhteen ehdoton luottamuksellisuus.
2. ADSemantic käyttää useita verkkomedioita, joissa on myös muita mainostajia. Kilpailijoiden mainonnan samanaikainen näkyminen ADSemantic:n toteuttamien kampanjoiden kanssa eri verkkopalveluissa ei aiheuta ADSemantic:lle korvausvelvollisuutta.

ADSemantic on verkkomainonnan semanttisen kohdennuksen edelläkävijä. Teemme mainoskampanjat niin kotimaassa kuin ulkomailla. 

Tilaa uutiskirjeemme

© ADSemantic Oy, Ltd – 2018